Νανούρσμα και άλλα βιβλία

 

 
 
 
 
 
 
 
 

















2. 4. 2024 // Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Ελένη Χωρεάνθη: Αφιέρωμα
🟠Νανούρισμα*🟠
Κοιμήσου, το παιδάκι μου, κι ο ύπνος να σε πάρει,
να σε τρανέψει γρήγορα της Παναγιάς η Χάρη.
Κοιμήσου, το παιδάκι μου, ν’ απλώσουν τα φτερά σου,
να μερωθείς στους ύπνους σου, ν' ανθίσουν τα όνειρά σου.
*
Κοιμήσου, φως μου, να γενείς το βρέφος παλικάρι,
κι εγώ σου πλέκω όνειρα με τα’ αργυρό φεγγάρι.
Κοιμήσου, το κλωνάρι μου, κάνε παιδί μου νάνι,
τον ύπνο σου με τα’ άστρα της η νύχτα να σου ράνει.
*
Κοιμήσου τα’ αστεράκι μου, κι αλλού να παίξεις άμε,
πύργους και κάστρα και χωριά και πολιτείες κάμε.
Ο ύπνος ‘ονειρα γλυκά, παιδί μου, να σου φέρνει,
κι από του κόσμου τη θωριά την ασχημιά να παίρνει.
*
Πλάγιασε , καλό μου,
κι όπου να ναι φτάνει
η αυγή στον κόσμο.
Κάνε, φως μου, νάνι…
*
Γείρε στ’ όνειρό σου
βρόχια ο κόσμος βάνει –
μην τρομάζεις, φως μου.
Κάνε, ανθέ μου, νάνι.
*
Σού ‘χω κρεμάσει φυλαχτό στα στήθια την καρδιά μου,
να σε φυλάει απ’ το κακό το μάτι μακριά μου.
Πλάγιασε, το παιδάκι μου κι εγώ είμαι στο πλευρό σου
να σε φυλάω στη στράτα σου μες στο χρυσό όνειρό σου.
*
Παρακαλώ την Παναγιά ν’ ανθοβολήσεις, φως μου,
και να ξυπνήσουν τ’ άνθια σου την άνοιξη του κόσμου.
Νάνι, γλυκιά μου ανασαιμιά, ν’ ανοίξει ανθός κι εντός μου.
Στα βλέφαρά σου κρέμασα το ξύπνημα του κόσμου.
*
Πλάγιασε, καλό μου,
φτάνει, ανθέ μου, σώνει.
Σήμανε και η ώρα
που η ζωή μερώνει.
Μέσα στα όνειρά μας
ανθοβολούν οι τόποι.
Πλάγιασε, παιδί μου,
ξύπνησαν οι ανθρώποι.
*
*Από τη συλλογή ποιημάτων μου για παιδιά και νέους:
"Τραγούδια της Γης και του Ουρανού"
Εικονογράφηση: Κατερίνα Βερούτσου
Εκδόσεις:@ Έλενα Πατάκη, Αθήνα 1999
Μουσική σύνθεση/ ερμηνεία: Μανόλης Κουναλάκης **
*
**Ανέκδοτο έχει μελοποιήσει και ερμηνεύει ο αείμνηστος γιατρός συνθέτης ερμηνευτής Μανόλης Κουναλάκης.
Τα 47 βιβλία μου για παιδιά και εφήβους **
*
Ποίηση
*
Στο περιβόλι του Θεού\
Το κορίτσι με τις ζωγραφιές
Το κορίτσι που μιλούσε στο φεγγάρι
Η ζωή είναι το θαύμα
Τραγούδια της Γης και του Ουρανού
*
Πεζογραφία
*
Ο άλλος κόσμος
Ο Αναποδιάρης
Τ’ αστέρια χαμηλώνουν κάποτε
Εκεί που τελειώνει ο ουρανός
Ένας ξένος στην οικογένειά μας
Άρωμα μαστίχας
Αισώπου μύθοι Βιβλία 18 (14 + 4)
- (Εικονογραφημένα παραμύθια από τον Αίσωπο *** // 12) -
Ο Βατραχοποντικοπόλεμος
Ο Ιάσονας
Ελληνική Μυθολογία
Οι θεοί των αρχαίων Ελλήνων
Οι άθλοι του Θησέα
Ο Τρωικός πόλεμος
***
**Είχα την επιμέλεια, και όχι μόνο, της μεγάλης σειράς:
Εικονογραφημένα βιβλία από όλο τον κόσμο για παιδιά.
και της σειράς "κατασκευές", με ανάθεση, για λογαριασμό
*
***Δυστυχώς, έχω μόνο ένα ως δείγμα στο Αρχείο μου από
τα 12 εικονογραφημένα βιβλία μου των εκδόσεων Ηλίας Καμπανάς, γιατί ο αείμνηστος εκδότης και καλός φίλος, ήθελε να
φαίνεται ότι είναι ο ίδιος συγγραφέας των βιβλίων αυτών. Και το προσθέτω στα 14 +4 + 1 = 19

Σχόλια